Ostoskorissasi on 0 tuotetta, 0,00€ OstoskoriinKassalle

Tutkimus: Tee ja kahvi suojaavat sydänsairauksilta

Tämä tutkimus vahvistaa tietoa siitä, että tee ja kahvi eivät ole haitallisia ihmisille, vaan näiden juomien kuluttaminen päinvastoin laskee riskiä sairastua tai kuolla sydänsairauksiin

13-vuotta kestäneen Hollantilaisen tutkimuksen mukaan tee ja kahvi ovat hyväksi sydämelle. Tutkimuksen mukaan ihmisillä, jotka juovat yli kuusi kupillista teetä päivässä, on 30% pienempi todennäköisyys sairastua sydänsairauksiin. Tutkimuksessa oli mukana 40 000 ihmistä, joten kyseessä on erittäin laaja otos.

Myös kahvin juomisen havaittiin vähentävän sydänsairauksiin sairastumisen riskiä. Tutkimuksen mukaan 2 – 4 kupillisen juominen päivässä on hyväksi sydämelle. Yli neljän kupillisen nauttiminen puolestaan alkaa laskea kahvin positiivisia vaikutuksia. Kaiken kaikkiaan kahvin positiiviset vaikutukset olivat pienemmät kuin teen.

Brittish Hart Foundationilla sydänsairauksien parissa työskentelevä Ellen Mason kommentoi tutkimusta seuraavasti: ”Tämä tutkimus vahvistaa tietoa siitä, että tee ja kahvi eivät ole haitallisia ihmisille, vaan näiden juomien kuluttaminen päinvastoin laskee riskiä sairastua tai kuolla sydänsairauksiin.”

Lähde: BBC
Takaisin etusivulle teekauppa bello.fi
_____________________________________________________________________________



Uutiskirje

© bello.fi | Toimitusehdot | Tämän verkkokaupan voimanlähteenä toimii MyCashflow verkkokauppa.

Checkout